Creix un 70% el nombre de visitants del web
04 / 01 / 2018

El web del Museu de Montserrat (www.museudemontserrat.com) va generar l’any 2017 un increment del 71,52% de visitants respecte el 2016, fet que confirma la tendència positiva continuada des que es va crear el nou lloc web a mitjan 2014. Els números totals del darrer any han estat de 83.686 visitants diferents i 104.731 visites; aquest segon indicador també s’ha incrementat en un 46,74% respecte l’any anterior.

La presència del Museu de Montserrat a Internet ha crescut exponencialment els darrers anys i, sens dubte, el web és l’aparador principal. L’actualització constant de les novetats i el nodriment de les seccions fixes permeten que el portal canviï constantment i aporti nous continguts interessants per als internautes. Així, per exemple, aquest any passat un dels apartats més dinàmics ha estat la Llanterna màgica, on actualment s’hi allotgen dinou col·leccions artístiques que no es troben a l’exposició permanent i que permeten conèixer al detall sèries menys conegudes del fons del MDM. També és molt dinàmic el capítol d’exposicions, on es troben textos, fotos i vídeos de les exposicions actuals, on els usuaris també poden veure al dia quines obres són fora del museu en préstec, o quines són les exposicions futures en què estem treballant.

També s’actualitzen constantment la secció d’Actualitat (on podeu llegir aquesta notícia), la de Retalls de Premsa (amb una selecció de la informació del MDM que apareix als mitjans de comunicació) i, especialment, El Propileu, la nostra revista, tots els números de la qual es poden descarregar aquí en format pdf.

Visites al web del Museu de Montserrat
Any                                               2015      2016      2017
Visitants diferents          36720    48788    83686
Número de visites          57712    71367    104731

El fet de disposar d’un web atractiu i actualitzat explica aquest creixement en les visites, però està directament lligat amb altres elements, com els butlletins d’informació mensuals o els mailings especials per a difondre les activitats (via correu electrònic) i, sobretot, el dinamisme de les xarxes socials, que permeten un contacte a l’instant amb totes aquelles persones interessades en el dia a dia del MDM. Actualment, disposem de 7.661 seguidors a Facebook, 3.822 a Twitter i 1.833 a Instagram. Moltes gràcies a tots per la vostra confiança!

El doble d’internautes a Santa Cecília
D’altra banda, des del Museu també gestionem l’Espai d’Art Sean Scully de Santa Cecília de Montserrat. En aquest cas, el web és més estàtic que el del Museu, atès que aporta la informació del centre i de l’artista Sean Scully. Tot i així, la incorporació de la nova agenda i de l’històric d’activitats permet un seguiment exhaustiu de les propostes quinzenals de l’Institut Art i Espiritualitat. Les xifres de 2017 ens indiquen que hi ha hagut 41.403 visitants únics i 46.535 visites, és a dir, el doble que l’any 2016, que van ser 22.920 visitants i 35.048 visites. Us animem a conèixer també aquest espai! www.santaceciliamontserrat.com

Finalment, no volem deixar de recordar-vos els tres blogs vinculats al MDM, on podeu trobar tota mena de continguts relacionats amb el patrimoni artístic de Montserrat.

La rebotiga del MDM
Via Pulchritudinis