El MDM mostra l'escultura d'Elisa Arimany
24 / 01 / 2017

El Museu de Montserrat presenta una mirada retrospectiva a l’obra de l’escultora Elisa Arimany. De formació autodidacta, va començar la seva carrera artística com a ceramista, i ben aviat incorpora altres materials com la pedra, el ferro i el paper fet a mà. Combina l’escultura de format petit i mitjà amb peces monumentals a l’espai públic. De fet, les seves creacions són presents a ciutats i museus a nivell internacional. La seva escultura és fonamentalment abstracta i es caracteritza per la recerca constant d’un humanisme profund que interpel·la els grans interrogants de l’home actual, a partir de formes geomètriques carregades de simbolisme. Arimany combina la rotunditat de la pedra amb la fredor del ferro i la textura delicada de la ceràmica. La barreja de materials resultant i la sensibilitat de l’artista es fan paleses en aquesta selecció.

Aquesta mostra d’Elisa Arimany, comissariada per Francesc Miralles, presentarà divuit obres de la col·lecció personal de l’artista que exemplifiquen l’essència del seu treball escultòric: algunes obres de la sèrie Pressions juntament amb peces de la sèrie Catedrals exemplifiquen l’humanisme que traspua tota l’obra de l’artista: l’opressió i la llibertat junt al sentiment d’espiritualitat que mou la vivència de l’home. A nivell tècnic, la contraposició de materials i la línia recta són la constant en tota l’obra. Elisa Arimany té una àmplia obra ceràmica amb la qual va crear un ampli conjunt de murals i terres de places. Al llarg de la seva trajectòria, ha exposat en nombroses ciutats d’Europa i Estats Units, i té nombroses escultures públiques.

Elisa Arimany
La força d’una idea