El viatge vital de Guinovart, a Montserrat
20 / 01 / 2016

El Museu de Montserrat presenta aquest mes de febrer per primer cop una exposició d’obra de Josep Guinovart (Barcelona, 1927 – 2007), amb una selecció que ens apropa al viatge exterior i interior d’una de les figures més rellevants de l’art català contemporani. La Sala Pere Daura rebrà una acurada tria de més de cinquanta peces de Guinovart, provinents de la Fundació Espai Guinovart d’Agramunt, del Centre d’Obra Gràfica Josep Guinovart i també de diverses col·leccions particulars. La mostra l’han comissariada Maria Guinovart, filla de l’artista, i Yolanda Alonso.

Amb el títol Geografies emocionals, la mostra posa el focus en els viatges de Guinovart, en la seva mirada sobre espais i ciutats d’arreu del món, i com determinats paisatges van deixar una profunda empremta en l’ànima de l’artista, fins al punt que van convertir els camins físics en camins emocionals pels quals Guinovart va transitar tota la vida, visitant-los i revisitant-los anys després al llarg del seu camí cap a ÍtacAgramunt.

L’exposició que presentem al Museu de Montserrat vol ser un recorregut per tots aquells indrets que van marcar un abans i un després en la trajectòria de Guinovart. En aquest viatge per les diferents sales podrem veure com, poc a poc, l'artista es va despullant de l’academicisme per adquirir el seu propi llenguatge, la seva pròpia veu, des de les primeres pintures –clarament figuratives– de 1940, que marquen el punt de partença d’un recorregut que permet al visitant veure l’evolució plàstica de Guinovart al llarg de la seva vida. Castelldefels, Agramunt, el País Basc, París... Cada pas que fa allunyant-se de la seva ciutat natal l’apropa a noves geografies i el convida a experimentar amb nous materials.

Josep Guinovart
Geografies emocionals