Èxit del curs d'estiu
11 / 07 / 2013

Més de 50 assistents a la quarta edició del seminari que organitza el Museu de Montserrat, que enguany ha estat dedicat a les relacions entre museus i escola i a l'educació en l'art

Un any més -i ja en van quatre de consecutius-, al Museu de Montserrat hem celebrat el curs d’estiu, que aquest cop hem dedicat a les relacions entre museu i escola i a l’educació en l’art. La cinquantena de participants que hi han assistit han gaudit de tres dies de debat intens i de compartir experiències molt interessants que podran aplicar als seus llocs de treball, tant als centres educatius com als museus o les empreses culturals. Les seves valoracions han estat molt positives, per això n’estem contents, i perquè aplegar cinquanta persones en un curs així durant tres dies en el context actual ho considerem tot un èxit.
Algunes de les conclusions recollides en aquest quart curs del MDM apunten a la necessitat de millorar la comunicació entre els museus i les escoles o instituts; a preparar els materials i les activitats encara més ajustats als diferents tipus de públic; i a seguir potenciant la presència física als museus per valorar l’experiència única de la contemplació en directe de l’obra d’art. Han estat moltes les reflexions i idees que ara haurem d'interioritzar.

Hem tingut la sort de tenir a Montserrat ponents de primer nivell, com Teresa Sala, Joan Santacana o Núria Serrat, professors de la UB, i Roser Juanola, de la UdG. I hem pogut conèixer experiències de primera mà amb les intervencions de representants del Macba, del Museu Egipci, del Centre d'Art La Panera de Lleida, del MNAT i del MNAC, entre altres.

El curs es va cloure, com és tradicional, amb una taula rodona en què hi van prendre part Claudia Kelly, de l’agència La Guerrilla; Carme Comas, del Museu Episcopal de Vic; Josep Morral, artista i professor de secundària; Rosa M. Malet, directora de la Fundació Miró; i Rosa Creixell, professora de la UB. Les seves aportacions van ser enriquides amb la participació dels assistents, que a la tarda van poder completar l’experiència d’aquests dies amb una visita guiada i en profunditat al Museu de Montserrat.

Moltes gràcies a tots i totes, esperem retrobar-nos l’any que ve!