Finestra oberta al dipòsit de reserva
12 / 11 / 2014

El Museu de Montserrat presenta un nou espai expositiu denominat Finestra oberta al dipòsit de reserva. És un petit racó situat a la planta baixa de l’exposició permanent, on el visitant hi trobarà obres d’art que habitualment no s’exhibeixen al públic.

Els dipòsits de reserva dels museus tenen la missió de conservar les peces que per manca d’espai o perquè provenen donacions recents no troben encaix en l’exposició permanent.

En aquest cas, el Museu de Montserrat ha creat aquest petit aparador perquè el visitant pugui fruir temporalment d’algunes d’aquestes joies ocultes. Una paret de color més fosc i una cartel·la explicativa identifiquen el nou espai, que s’anirà renovant constantment amb altres peces pictòriques i escultòriques.

En l’estrena us oferim aquesta obra magnífica d’Antoni Viladomat (Barcelona, 1678-1755), titulada Jesús entre els doctors de la Llei, c. 1720-1750. És un oli sobre tela de 105 x 156 cm. i va arribar a Montserrat en la donació del canonge Iglésias de l’any 1827. Habitualment, per manca d’espai, aquesta obra del millor pintor barroc català es troba a l’interior del Monestir. Fa poc va ser seleccionada per a l’exposició El relat pintat, mostra antològica d’aquest artista celebrada en el marc del Tricentenari de l’Onze de Setembre, al Museu de Lleida Diocesà i Comarcal. Abans de tornar-la al seu lloc, hem volgut exposar-la aquí. Amb aquest gest el Museu de Montserrat s’adhereix a aquesta commemoració històrica.