Cicle de comunicacions sobre restauracions recents
03 / 09 / 2015

El MDM restaura

El Museu de Montserrat ofereix aquesta tardor, d’octubre a desembre, un cicle de comunicacions pràctiques dirigit a professionals, estudiants, i a qualsevol persona interessada en el món de la restauració d’obres d’art.

En cada sessió, els restauradors que habitualment treballen per al Museu faran una explicació tècnica i pràctica sobre els diferents processos de restauració que han utilitzat darrerament en obres del Museu i de l’Abadia de Montserrat.

Les conferències són gratuïtes i de places limitades, per això caldrà fer-hi inscripció prèvia trucant al telèfon 93 877 77 45 o bé escrivint a museu@larsa-montserrat.com

Programa:

10 octubre
Procés de restauració del llibre Agastyabodhisatvadharmavidhi (segles XVII-XVIII) escrit en sànscrit del Nepal.
A càrrec de Carme Bello i Àngels Borrell, Estudi B2

14 novembre
Restauració d’una pintura d’autor desconegut del segle XVII del cercle d’Annibale Carracci
A càrrec de Montserrat Puchades, Montart restorer

28 de novembre
Aplicació de plasma fred per a l’estabilització d’objectes de bronze de l’Antic Egipte
A càrrec de Gisela Bosom, ProArtis Conservació-Restauració

12 de desembre
La restauració de la sala capitular del Monestir de Montserrat
A càrrec de Voravit Roonthiva
A les 10h, al Museu de Montserrat. A les 12h, els assistents podran accedir a la Sala Capitular per veure el resultat de la restauració.