Montserrat participa en una exposició d’art català al Japó
12 / 04 / 2019

El Museu de Montserrat col·labora en l’exposició The city of artistic miracles sobre la Barcelona del modernisme que s’ha inaugurat aquesta setmana al Nagasaki Prefectural Museum of Art i que es podrà veure fins al 5 d’abril de 2020 a cinc museus i galeries d’art del Japó.

En aquesta mostra s’hi han involucrat diverses institucions catalanes i està formada per unes 120 obres (pintures, escultures, dibuixos, fotografies, maquetes, plànols i objectes). L’exposició, comissariada per Masami Mizuno, explica la transformació de la ciutat de Barcelona i l’efervescència artística que va viure durant les últimes dècades del segle XIX i les primeres del XX.

Des del Museu de Montserrat hi hem col·laborat amb el préstec de vuit obres. Tres d’aquestes són habitualment a l’exposició permanent: dos olis, Abans del bany, de Ramon Casas, i El pati blau, de Santiago Rusiñol, i el dibuix Estudi per al retrat de Maria Carbona, de Salvador Dalí. La resta de les peces que han viatjat al Japó són habitualment al dipòsit de reserva; es tracta de dibuixos de bella factura de grans artistes catalans d’aquest període: Chauffeuse, de Ramon Casas; Míting Anarquista, de Ricard Opisso; dues gitanes d’Isidre Nonell i Visita a la presó, de Ricard Canals.

Durant un any sencer, la mostra anirà itinerant per les següents seus:

-       Nagasaki Prefectural Art Museum. Del 10 d’abril al 9 de juny de 2019.

-       Himeji City Museum of Art. Del 29 de juny a l’1 de setembre de 2019.

-       Sapporo Art Park. Del 14 de setembre al 4 de novembre de 2019.

-       Shizuoka City Museum of Art. Del 12 de novembre de 2019 al 19 de gener de 2020.

-       Tokyo Station Gallery. Del 8 de febrer al 5 d’abril de 2020.

Podeu consultar aquesta secció del web del Museu de Montserrat per saber quines obres estan prestades a altres institucions.