Xerrada sobre la destrucció del patrimoni històric a l’Iraq
09 / 04 / 2015

El Museu de Montserrat i Arqueonet organitzen el proper 9 de maig una conferència sobre la destrucció del patrimoni històric i arqueològic a l’Iraq. La xerrada, gratuïta i oberta a tothom, anirà a càrrec de Felip Masó Ferrer, arqueòleg i professor d’Història Antiga i Arqueologia del Pròxim Orient Antic. L’activitat es farà a la Sala Puig i Cadafalch del Museu de Montserrat i començarà a les 12h. A les 13h s’oferirà una visita guiada a la col·lecció d’Arqueologia del Món Antic del museu.

Després de mil·lennis forjant el bressol de la civilització, després de gairebé dos segles d'excavacions i estudis per conèixer el nostre passat més immediat, en una setmana tots aquests esforços han estat destruïts pel mal anomenat Estat Islàmic, provocant la pitjor catàstrofe en la història de l'arqueologia oriental i una de les pitjors de tota la història contemporània. Per què ho fan? Què pretenen aconseguir? I el què és més important, hi ha alguna manera d’aturar-los?

En aquesta xerrada explicarem el trist balanç que en el món de l’arqueologia oriental han deixat els quatre anys de guerra a Síria, l’arribada d’Estat Islàmic a l’Iraq i la destrucció de part del seu patrimoni arqueològic. La visita a les sales d’Arqueologia del Món Antic del Museu de Montserrat ens permetrà conèixer aquestes fantàstiques civilitzacions i gaudir del seu art i la seva cultura que, en definitiva, és també la nostra.

Dia i hora
Dissabte, 9 de maig de 2015
12h - 13h. Xerrada: La destrucció del patrimoni històric i arqueològic a l’Iraq.
13h - 14h. Visita guiada a la col·lecció d’Arqueologia del Món Antic del museu.

Museu de Montserrat, Sala Puig i Cadafalch
08199 Abadia de Montserrat
museu@larsa-montserrat.com
Activitat gratuïta.

Inscripció
Podeu fer-la per qualsevol de les següents vies:
- Enviant un correu electrònic a museu@larsa-montserrat.com o bé a arqueonet@arqueonet.net, indicant l’activitat a què us voleu inscriure, nom i cognoms, el vostre correu electrònic i un telèfon de contacte.
- Trucant als telèfons: 93 877 77 45 / 93 877 77 27 / 93 742 30 14 / 667 01 33 52