Acord per a la intervenció de Sean Scully a Santa Cecília
16 / 05 / 2013

El Museu de Montserrat va ser ahir l'escenari de la signatura del conveni per convertir Santa Cecília en un espai artístic gràcies a l'aportació que hi farà la Diputació de Barcelona.

El Museu de Montserrat va ser ahir l'escenari de la signatura del conveni per convertir Santa Cecília en un espai artístic. El Monestir de Santa Cecília de Montserrat i els edificis annexos seran rehabilitats gràcies a l'acord entre la Diputació de Barcelona, que subvencionarà les obres, i l'Abadia de Montserrat, propietari del conjunt arquitectònic. El P. Abat Josep M. Soler i el president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, van segellar el conveni de col·laboració per mitjà del qual la Diputació aportarà 800.000 euros per a la primera fase de les obres.

El projecte de restauració del conjunt del monestir l'ha elaborat l'arquitecte Xavier Guitart i permetrà la recuperació arquitectònica de les diferents edificacions per a la seva utilització futura. "Santa Cecília serà un centre d'espiritualitat i d'art", va recordar el P. Abat. En el complex es crearà un nou espai artístic en què el pintor Sean Scully hi exposarà els treballs que realitzarà expressament per al lloc, tal com va acordar amb el P. Josep de C. Laplana, director del Museu de Montserrat, amb qui l'uneix una gran amistat. Sean Scully, que fa uns anys va visitar el Monestir de Santa Cecília, i el P. Laplana es van plantejar la possibilitat de recuperar el conjunt arquitectònic per crear un nou espai artístic, en el context de Montserrat, com a focus impulsor d'una important activitat cultural. Així, l'artista hi exposarà la seva sèrie Holly i pintarà uns murals cilíndrics per als absis romànics, amb la voluntat que esdevinguin veritables retaules del segle XXI. Cal recordar que Scully va donar a Montserrat l’any 2010 l’obra La Muntanya d'Oisin, que es pot veure actualment al Museu de Montserrat.

L'origen del monestir de Santa Cecília de Montserrat, ubicat al terme municipal de Marganell (Bages), a la vessant nord del massís montserratí, es remunta al segle X, i actualment està en desús, ni religiós ni públic, després que fos utilitzat fa uns anys com alberg juvenil i com a casa de colònies.

Més informació, en la nota de premsa.