El nombre de visitants al Museu va créixer un 10% l’any 2012
11 / 02 / 2013

El MDM arriba fins als 157.415 visitants, la xifra més alta dels darrers deu anys, i representa el 7,18% del total de persones que pugen a Montserrat

El Museu de Montserrat (MDM) va augmentar el nombre de visitants durant l’any 2012: va arribar fins als 157.415, el que representa un 10,31% més que l’any anterior. Del global de visitants al Santuari el 2012, que va ser de 2.193.142 persones, el MDM en va rebre el 7,18% del total, la xifra més alta dels darrers deu anys. Principalment, ha aquest increment de visitants s’ha produït arran del creixement del turisme rus a Montserrat, un públic molt avesat a consumir producte cultural i que valora molt les grans obres que s’exposen al museu del monestir. De la mateixa manera, des de la direcció del MDM s’està fent un esforç important per la dinamització de les exposicions temporals, la qual cosa està ajudant que aquest sigui molt més present, sobretot entre el públic català, per a qui encara continua essent un gran desconegut. A destacar, per exemple, la gran acollida que va tenir l’exposició Donacions 2000-2012, que va mostrar les obres més significatives que van entrar a Montserrat en la darrera dècada, i la instal·lació Lamentacions, de Javier Pérez, que avui acaba el seu recorregut. Igualment, el MDM ha fet una aposta clara per ser present a les xarxes socials i està realitzant periòdicament cursos, que també ajuden a la seva promoció exterior.