Els crítics d’art premien el museu
20 / 02 / 2013

L'Associació Catalana de Crítics d'Art concedeix al Museu de Montserrat el Premi a la Millor Iniciativa artística de l'any 2012 per la seva aposta per l'art contemporani

L'Associació Catalana de Crítics d'Art (ACCA) ha concedit al Museu de Montserrat el Premi a la Millor Iniciativa artística de l'any 2012 “per la seva decidida aposta per l'art contemporani”.
És una magnífica notícia per a la institució, que en els darrers anys ha mantingut de forma constant una programació d’exposicions temporals amb voluntat de ser a prop dels artistes i de la cultura. Des de 2005 amb la mostra dedicada a Joaquim Chancho, el Museu de Montserrat ha obert les portes a l’art més actual, amb mostres com les d’Hugo Fontela, Jaime Súnico o Norman Narotzky. Recentment, a més, ha presentat la seva primera instal·lació artística amb el treball Lamentacions, de Javier Pérez, que també havia estat nominada en la categoria de millor exposició.
Les donacions, com la que va realitzar l’artista Sean Scully l’any 2010 amb l’obra La muntanya d’Oisin, han permès també anar engruixint la part de la mostra permanent dedicada a l’art contemporani, que completa la rica col·lecció artística del museu.
Enguany la convocatòria dels premis de l’ACCA arriba a la 29a edició, i l’acte de lliurament tindrà lloc el 21 de març al vespre al Macba.

Aquesta és la llista dels guanyadors. El Museu de Montserrat, a més, ha participat com a prestador d'obres en dues de les exposicions guardonades: El Paral·lel i Dalí.

EXPOSICIONS d’art contemporani
Premi a l’exposició Cartografies contemporànies. Dibuixant el pensament, comissariada per Helena Tatay, presentada al Caixafòrum entre el 25 de juliol i el 28 d’octubre de 2012.
EXPOSICIONS de recerca històrica
Premi a l’exposició El Paral·lel, 1894-1939. Barcelona i l'espectacle de la modernitat, comissariada per Xavier Albertí i Eduard Molner, presentada al CCCB entre el 26 d’octubre de 2012 i el 24 de febrer 2013.
GALERIES d’Art Contemporani
Premi a la Galeria A34 per l’exposició d’Antoni Llena, Obres 1967-2012, presentada entre el 22 de març i el 19 de maig de 2012.
GALERIES d’Art modern i recerca històrica
Premi a la trajectòria expositiva de la galeria de Francesc Mestre.
INICIATIVES
Premi al Museu de Montserrat per la seva aposta per l’art contemporani.
ESPAIS de Producció i creació
Premi a la programació de l’espai Can Xalant, Centre de Creació i pensament contemporani de Mataró, per la programació dels seus darrers set anys.
LLIBRES
Premi, ex aequo, als llibres de Jaume Vidal i Oliveras, Galerisme a Barcelona, 1877-2012. Descobrir, defensar, difondre l’art, editat per l’Ajuntament de Barcelona i l’Associació Art Barcelona, i al llibre de Vicenç Furió, Arte y reputación. Estudios sobre el reconocimiento artístico, editat per servei de Publicacions de la UB.
REVISTES
Premi a la revista BonArt, que dirigeix Ricard Planas.
INICIATIVES PATRIMONIALS
Premi ex aequo a Cal Cego, Col·lecció d’Art Contemporani, i al Museu del Modernisme Català.
PROMOCIÓ DE L’ART CATALÀ A L’ESTRANGER
Premi a l’exposició Dalí, comissariada per J. Hubert Martin, Montse Aguer, J. Michel Bouhours i, Thierry Dufrêne, i presentada al Centre Georges Pompidou de París entre el 21 de novembre de 2012 i el 25 de març de 2013.