Els teixits coptes, al Calendari Serra d'Or 2015
17 / 10 / 2014

Els teixits coptes del Museu de Montserrat-Col·lecció Soler Vilabella protagonitzen el Calendari Serra d’Or de 2015. La restauració d’aquest impressionant conjunt de teles ha permès enguany organitzar una gran exposició a Montserrat, on s’han pogut veure per primer cop aquestes peces fins ara inèdites -la mostra temporal s’acaba el 10 de novembre.

El Calendari Serra d’Or recull fotografies de gran qualitat de Kronos Restaura, Dani Rovira i Gemma Motger, amb múltiples detalls que permeten contemplar la minuciositat dels dibuixos i les composicions tèxtils de túniques, domassos i cortines dels segles III a VIII dC.

El calendari, de gran format, l’edita cada any Publicacions de l’Abadia de Montserrat. En aquesta ocasió l’acompanya un text de Montse Marín, conservadora del Museu de Montserrat.