Exposició d'escultures de Subirachs
11 / 07 / 2014

El Museu de Montserrat presenta aquest estiu l'exposició Subirachs, escultor. Obra selecta, formada per 23 peces d'aquest gran artista tan vinculat a Montserrat,  que va morir el passat mes d'abril. La mostra es pot visitar a l'Espai d'Art Pere Pruna fins a la tardor.

Josep Maria Subirachs (1927-2014) ha estat un dels escultors catalans contemporanis més emblemàtics, protagonista d’una trajectòria sòlida i reconeguda internacionalment. El Museu de Montserrat presenta aquesta petita mostra antològica amb un conjunt d’escultures que ofereixen una visió molt representativa de les diverses etapes de l’itinerari creatiu d’aquest artista. Conté un petit conjunt de figures femenines que encara respiren les influències noucentistes dels anys quaranta i cinquanta, que tot seguit i de manera gairebé imperceptible desemboquen en un expressionisme més vigorós. Ve després l’opció decidida envers l’abstracció, i encara les tensions de les pinces i les falques, l’obsessió per la geometria integrada en una concepció metafísica de la realitat, l’encís del món clàssic, de la seva mitologia i les seves formes més depurades que conformen un repertori nou que torna a incloure la figuració i el joc dels volums encaixats dintre d’una sintaxi plena de cites cultes, sovint hermètiques.

La mostra ha comptat amb l’assessorament de Judit Subirachs-Burgaya, filla de l’artista.