Finestra oberta a les reserves: Itàlia preromana i Grècia clàssica
03 / 12 / 2023

El Museu de Montserrat, a banda de les col·leccions que es poden veure en visitar les diverses sales, disposa d’un ampli conjunt de col·leccions de tota mena, moltes de les quals provenen de donacions rebudes els darrers anys.

L’espai disponible, limitat, ens obliga a fer una tria i deixar fora de l’exposició permanent gran nombre d’obres.

Aquest febrer presentem objectes que pertanyen a les cultures vil·lanoviana, antecedent directe de la civilització etrusca (segles IX-VIII a.C.), dàunica, del poble indígena del nord d’Apúlia (segle V aC) i grega, principalment de la província d’Àtica, Beòcia i la Magna Grècia (segles VI-IV aC).

Tots ells formen part d’una donació de materials procedents de diverses cultures que va rebre el museu l’any 2003 i són un bon exemple de la gran qualitat tècnica i decorativa de les produccions en ceràmica de la Itàlia preromana i de la Grècia clàssica.