La guia del museu, en rus
12 / 07 / 2013

El llibre, que ja s'ha editat en cinc idiomes, vol ser una nova eina per apropar el fons artístic de Montserrat als nombrosos visitants provinents de Rússia

El Museu de Montserrat ha publicat la nova guia en rus, amb la qual cosa amplia fins a cinc els idiomes en què es pot trobar aquest llibre bàsic per conèixer el fons artístic que custodia la institució. La guia del museu, titulada La sorpresa de l’art es va publicar per primer cop l’any 2011 en quatre llengües (català, castellà, anglès i francès). És un producte que ha tingut molt bona acceptació entre els visitants del museu i s’ha reeditat en diferents ocasions. La publicació presenta d’una forma molt visual i amena la gènesi del museu, quines són les diferents col·leccions que el formen i quines són les principals obres d’art.

La guia en rus aplega els mateixos continguts que les altres i vol donar resposta a la demanda d’un gruix important dels visitants que arriben cada any a Montserrat. Dels 2,2 milions de persones que van visitar el santuari l’any 2012, l’11% eren de nacionalitat russa. El visitant d’aquest país ha mostrat sempre un interès especial pel Santuari, com a destacat referent religiós, i pel Museu de Montserrat i el seu notable patrimoni artístic. El públic rus sol ser monolingüe i per tal de facilitar la comunicació des de Montserrat s’han editat en aquest idioma diversos cartells i productes i, a més, s’ha incorporat personal que parla rus per atendre el públic.

La guia del Museu de Montserrat, amb textos del director del museu, Josep de C. Laplana, i publicada per Editorial Mediterrània, es pot trobar al propi museu, a la botiga virtual i a les botigues de Montserrat al preu de 10,50€.